E- vozila: Pedalec vs. Scooter

Postoji velika vjerojatnost da neki od vas na prvu nisu sigurni o čemu je u naslovu riječ. Pedalec i scooter su česti pojmovi, no ako kažemo e-bicikl i e-romobil, značenje se povećava, a definicija proširuje. Kako bi vam pomogli u razumijevanju, donosimo kratke opise jedne i druge kategorije, kao i njihove najveće prednosti. Pedalec vs. Scooter, pitanje je sad. Tko je bolji doznajte u nastavku!

Što je pedalec?

Najjednostavnije, postoje tri kategorije bicikla. Na tržištu su obični, klasični bicikli koje smo navikli gledati po ulicama i učimo ih voziti od malih nogu. Posljednjih godina narasla je popularnost električnih ili e-bicikla te posljednje, postoji pedalec (Pedal Electric Cycle) o kojem se, nažalost i potpuno nezasluženo, najmanje priča.

S obzirom da o klasičnim biciklima najviše znamo te su najrasprostranjeniji na tržištu, nema potrebe previše pričati. Kategorija e-bicikla je već druga priča.

e-bicikl

E-bicikl

Izraz električni bicikl, kao što mu naziv kaže, većinom se koristi za bicikle koji imaju neku vrstu elektro pogona. Iako logično, ovo nije u potpunosti točno jer je prava definicija nešto uža. E-bicikl je bicikl s električnim mehanizmom koji ima ručicu za ‘gas’. Upravo mu to omogućuje da vozite samo čistom snagom motora, odnosno bez pedala.

Ovisno u ručici za ‘gas’, točnije regulatoru, namještate željenu brzinu. E-bicikli imaju mogućnost brzine preko 25kn/h, a neki kažu i preko 40km/h. Električni bicikli mogu imati snagu iznad 250 W i u takvim slučajevima, za njih vrijedi drugačiji skup zakona i prometnih pravila. Kao i kod klasičnih bicikla, i oni se mogu podijeliti na gradski i brdski.

Pedalec- zlatna sredina za svakoga

Osnovna razlika između gore navedenog električnog bicikla i pedaleca je što se u potonjem elektromotor aktivira tek kada vozač okrene pedale. On se ne može voziti na ‘gas’ i potreban je određeni trud vozača.

pedalec vožnja

Pedalec ima maksimalnu snagu od 250 W i maksimalnu brzinu od 25km/h. Nakon što bicikl dosegne 25km/h, motor se gasi. Ove specifikacije omogućuju mu da bude dozvoljen na svim biciklističkim stazama, odnosno da se klasificira kao bicikl. Mogli bi ga nazvati i električnim biciklom s asistencijom za pedale. Naime, da bi se kretao potrebne su mu pedale i bez njih ne može, dok je motor opcionalan.

Prednost naspram gore navedenih e-bicikla mu je što pedalec ima veći domet vožnje, kao i dulje trajanje baterije. Baterija ovisi o terenu gdje vozite, vjetru, stupnju korištenja snage iz motora te težini vozača, a puni se okvirno 2- 3 sata. Kilometraža jednog punjenja baterije je okvirno 80 km. Određivanje stupnja snage iz motora vam omogućuje prilagođavanje svoje energije i snage terenu ili udaljenosti. Ako se umorni vraćate kući, a morate se popeti na brdovit teren sigurno smo da ćete uživati u motornoj pomoći kod ‘guranja’ bicikla.

Preciznije, prednosti pedaleca su:

  1. Jednostavnija, lakša vožnja koju vam omogućuje opcija elektromotora
  2. Manje znoja i naprezanja za vrijeme vožnje težim terenima (birajte svoj stupanj korištenja snage iz motora)
  3. Više slobode: bez obzira na vlastitu kondiciju, možete si priuštiti vožnju u udaljeni dio grada
  4. Ušteda vremena: vozite do 25km/h
  5. Ugodna i učinkovita vožnja bez obzira na vjetar

pedalec

Uz mnoge prednosti koje ima elektromotor, pedalec služi kao zlatna sredina između klasičnog bicikla i električnog bicikla. Možete ga voziti uz svoju snage i padale, no možete se prepustiti i tehnologiji. Pripazite međutim na jednu stavku- ukoliko ga vozite samo svojom snagom, točnije guranjem padala, pedalec je zbog elektromotora nešto teži od klasičnog bicikla.

Što je scooter?

Iako se pod ovim nazivom skriva par različitih modela vozila iz različitih kategorija, scooter je naziv koji se u stranim državama koristi za ono što mi zovemo električnim romobilom. E- romobili posljednjih su godina postali gradski hit na ulicama, a popularnost im stalno raste.

U e- romobile ili scootere ulaze modeli koji imaju snagu motora najčešće između snagu od 250 W do 350 W. Punjenje baterije većinom traje 3 do 6 sati, a e-romobil prosječno izdrži oko 20km. Prosječna brzina električnog romobila je između 20 i 25 km/h.

e-romobil

Prednosti scootera kao prijevoznog sredstva

Najveće prednosti scootera:

  1. Jeftin za korištenje (u usporedbi s automobilom ili javnim prijevozom)
  2. Jednostavna vožnja uz pomoć elektromotora
  3. Manje umaranja, veće udaljenosti, veća brzina od hodanja
  4. Efikasno za pohranjivanje (možete ga pospremiti bilo gdje jer zauzima malo prostora, posebice kada je sklopljen)
  5. Prenosivnost (većina e- romobila teži između 8 i 15 kg, pa ga u slučaju potrebe možete sklopiti i jednostavno prenijeti negdje)

Kako kupiti i odabrati idealan e- romobil točno za svoje potrebe možete pročitati u našem Vodiču za kupovinu električnih romobila. 

Pedalec vs. Scooter

Kada smo definirali jednu i drugu kategoriju potrebno je samo napraviti logičan korak- iz svih prednosti električnog romobila i pedaleca pronaći nešto gdje se razlikuju.

Krenimo s dedukcijom… I jedan i drugi su e- vozila, odnosno imaju elektromotor. Dok e- romobil to koristi kao pokretno sredstvo, pedalec se može voziti i samo guranjem pedala. I jedan i drugi imaju brzinu do 25 hm/h. Pedalec jednim punjenjem baterije može proći nešto veću udaljenost, no za razliku od scootera, s pedalecom ipak morate uložiti malo svoje vlastite energije. Što se udobnosti tiče, ključna razlika je što na pedalecu možete sjesti. Ipak, e- romobil možete jednostavno pospremiti i prenositi, što je poprilično bitno ako živite u manjim stanovima ili urbanim sredinama.

Zaključit ćemo da ovisi o potrebama i vašim prioritetima. Ipak, možda bi prije odluke i kupovine bilo dobro da isprobate neke modele. Slobodno se uputite u naše trgovine i pronađete pravo rješenje za jednostavnu vožnju 🙂

Neka svaki dan bude avantura uz e-vozila!