10 znakova da je vrijeme za promjenu madraca

Postoje stvari koje se u životu kupuju samo par puta, a postoje one koje mijenjamo na dnevnoj bazi. Madrac zasigurno pripada u prvu kategoriju. Rijetki su oni koji se odluče za kupovinu novoga prije nego li postane kritično sa starim. S obzirom da je san izuzetno bitan za naše fizičko i psihičko zdravlje, važno je ne ignorirati prve znakove upozorenja i shvatiti kada je stiglo vrijeme za promjenu madraca.

Zašto je potrebno razmišljati o madracu?

U užurbanom svijetu većina ljudi rješava probleme kako dođu. S obzirom da se madrac ne može ‘pokvariti’ ili prestati ‘raditi’, nemamo potrebe razmišljati o njemu kao važnom aspektu naših života.

vrijeme za promjenu madraca

Prosječan čovjek trećinu svojeg života provede spavajući. San je važan aspekt našeg zdravlja, a nedostatak istog povezuje se s bolesti bubrega, srčanim problemima, visokim krvnim tlakom i dijabetesom. Osim toga, manjak kvalitetnog sna utječe na raspoloženje svakog pojedinca. Postajemo razdražljivi, teže nam je donositi odluke, imamo nekontrolirane promjene u raspoloženju, nemoguće se koncentrirati na obavljanje zadataka i činimo više pogrešaka.

Ako vam se ikada dogodilo da čekate pola sata na jutarnju kavu jer se zaboravili uključiti ploču ili aparat za kavu, znate da ste neispavani. Kada takav osjećaj postane svakodnevnica, u problemu ste i morate razmisliti je li vrijeme za promjenu madraca stiglo.

10 znakova da je vrijeme za promjenu madraca:

mirno spavanje

1. Madrac je stariji od 8 godina

U ovom slučaju godine nisu samo broj! Većina ljudi se ne sjeća kada su kupili svoj madrac, a proizvođači savjetuju promjenu madraca svakih 7 do 10 godina. Izvadite račune i probajte se prisjetiti perioda u kojem ste čitali kako odabrati idealan madrac. Ukoliko je prošlo više od 10 godina, no vi se svejedno osjećate zadovoljno, postoji dosta dobra šansa da ste se samo previše naviknuli na lošu kvalitetu sna.

2. Ne osjećate se odmorno

Kao što smo prethodno naveli, ako ujutro ne znate jeste li isključiti ploču za kuhanje, jeste li ostavili upaljenu peglu ili vrata od hladnjaka otvorena- kritično je. Ako se svako jutro probudite razdražljivi, a kroz dan se teško koncentrirate na svakodnevne zadatke, vjerojatno se niste dobro naspavali.

3. Madrac proizvodi zvukove

Ako prilikom okretanja i spavanja na njemu vaš madrac proizvodi zvukove, vjerojatno su njegove opruge počele propadati. Osim ako ne želite da vas jednu noć žičana opruga krene smetati preko navlake, vjerojatno biste trebali krenuti razgledavati nove madrace.

4. Svi drugi imaju bolji madrac

Ne mislimo doslovno ‘bolji madrac’, već ako se kod prijatelja, u hotelu ili na godišnjem odmoru u apartmanu naspavate bolje nego u vlastitom krevetu, vrijeme je za promjenu madraca. Madrac bi trebao biti udoban i pružiti vam odmor koji zaslužujete i koji vam je potreban za normalan život, stoga nemojte razmišljati o odgađanju.

ponuda madraca

5. Budite se s bolovima u vratu i leđima

Postoje noći gdje zbog situacije u životu, vrućine ili adrenalina jednostavno ne možete zaspati, a ako i uspijete, toliko ste se čudno namjestili da vas sve ujutro boli. U redu je ako se to događa samo u izvanrednim situacijama, no ako se gotovo svako jutro bez i jednog vanjskog faktora budite s bolovima u vratu i leđima- krivac je vaš madrac.

Stari madraci gube na kvaliteti materijala koji omekšava, degradira ili se uništavaju njegove zone pružajući nedovoljno potpore vašoj kralježnici. Direktno spavanje na oprugama u lošem položaju tijela može izazvati jaku bol u leđima, no i vratu. Također, kako se smanjuje potpora madraca vi se nesvjesno počinjete više okretati u snu, tražeći udobniji položaj.

6. Jedan spava, drugi broji ovce

Ako vas pomak vašeg partnera probudi iz čvrstog sna, vrijeme je za promjenu madraca. Postoje madraci koji su podijeljeni u zone s namjerom da vam osiguraju čvrst i neometan san bez obzira na način spavanja druge osobe. Ipak, čak i da ne posjedujete takav madrac, ne bi se smjelo događati da osjetite vibracije, da vi odskočite kad partner legne ili da se osjećate kao na valovima.

7. Udubine u madracu

Nemojte čekati da se stvore veliki krateri i udubine veličine vašeg tijela kako biste zamijenili madrac. Bez obzira radi li se o madracu s oprugama Bonell, madracu od pjene ili madracima s džepićastom jezgrom, s godinama i korištenjem materijal će oslabiti. Ukoliko primijetite da se madrac savija, omekšava i svakim danom sve više ulegnete u njega, vrijeme je za kupovinu novoga. Dubina otisaka od 25-35mm smatra se normalnom te se očekivano može pojaviti unutar 12 mjeseci korištenja, no sve više od toga može uzrokovati probleme s kvalitetnim spavanjem.

8. Otisak vašeg tijela ne nestaje

Memory pjena je dobila svoje ime po svojstvu pamćenja, odnosno prilagodbe vašem obliku tijela. Na taj način prilagođava se svakom položaju tijela za vrijeme spavanja, pružajući mu potpunu udobnost, no i podršku. Iako su otisci na madracu nakon buđenja na memory pjeni normalna pojava, oni bi trebali nestati. S druge strane, ukoliko navečer i dalje vidite jutarnje otiske na madracu, nešto nije u redu.

madrac za kvalitetan san

9. Pojava kihanja i šmrcanja bez razloga

Ukoliko ste u posljednje vrijeme krenuli razvijati simptome alergije, a nemate dijagnosticiranu poznatu alergijsku reakciju na neki vanjski faktor, postoji mogućnost da su se u vašem madracu nakupile grinje i prašina. U prosječnom madracu ima ih od 100 tisuća do 10 miljuna! Vjerujemo da je to dovoljan razlog da češće okrećete svoj madrac, provjetravate prostoriju i kupujete madrace koji imaju perive navlake. Više od održavanju madraca možete pročitati u Vodiču za njegu i održavanje.

10. Velika promjena

Ukoliko ste od kupovine madraca do danas doživjeli neku veliku fizičku promjenu, postoji šansa da vam madrac više nije odgovarajući. Madrac birate prema svojim potrebama, stoga ga morate promijeniti ukoliko su se one promijenile. Drastična promjena tjelesne težine, zdravstveni problemi ili trudnoća mogu biti dovoljno veliki faktori da vam se kvaliteta spavanja na madracu koji vam je do nedavno u potpunosti odgovarao sada naglo smanji.

Više savjeta…

Osim odabira novog madraca koji odgovara vašim potrebama, postoji još načina na koje možete poboljšati vaš san.

  • Probajte se držati istog vremena i rasporeda odlaska na spavanje.
  • Izbjegavajte ekrane prije spavanje.
  • Izbjegavajte nikotin i kofein.
  • Probajte se opustiti uz toplu kupku ili vrući čaj.
  • Izbjegavajte jesti dva sata prije spavanja.
  • Nabavite dobar jastuk.
  • Pustite si laganu, opuštajući glazbu.
  • Otpustite brige i privucite pozitivne misli.

Sretno u potrazi i laku noć 🙂