OPĆI UVJETI POSLOVANJA INTERNET TRGOVINE

1. Informacije o trgovačkom društvu

Naziv: HARVEY NORMAN CROATIA društvo s ograničenom odgovornošću za trgovinu Harvey Norman Croatia d.o.o.,

Sjedište: Velimira Škorpika 34/II, 10000 Zagreb.

Kontakt: Telefonski broj: 01/55 66 200; E-mail: info@harveynorman.hr

*Cijena poziva i obračunska jedinica za pozive naplaćuje se po cijeni poziva prema fiksnim mrežama telekomunikacijskog operatera korisnika.

Upisano u trgovački registar Trgovačkog suda u Zagrebu pod brojem: 080541063. Temeljni kapital uplaćen u cijelosti: 1.092.521,07 EUR. Žiro račun: HR35 2360 0001 1022 30334, SWIFT: ZABAHR2X, MB: 080541063, OIB: 97757193486

2. Prodajna mjesta

  • HARVEY NORMAN Zagreb
    • Velimira Škorpika 34/II, 10 000 Zagreb
    • Email adresa: info@harveynorman.hr
    • info telefon: 01 55 66 200
  • HARVEY NORMAN Pula
    • Rimske centurijacije 102, 52 100 Pula
    • Email adresa: info@harveynorman.hr
    • info telefon: Tel: 01/55 66 200
    • Tel: 052/554 520
  • HARVEY NORMAN Rijeka

Općim uvjetima uređuju se odnosi između Kupca i trgovačkog društva Harvey Norman d.o.o. (dalje u tekstu: „Prodavatelj“) vezano uz valjanost ugovornog odnosa prema Kupcu, oglašavanje, uvjete i način naručivanja proizvoda, cijene proizvoda, uvjete i načine plaćanja, dostave proizvoda te ostalih usluga koje Prodavatelj nudi, uvjete jamstva za ispravnost prodane robe (tzv. garancije), prava Kupca na pisani prigovor na proizvode i usluge Prodavatelja, pravo na raskid ugovora i povrat robe i ostala pitanja važna za sklapanje ugovora o kupoprodaji putem internet trgovine objavljene na internet stranici Prodavatelja (https://www.harveynorman.hr).

Na uvjete poslovanja primjenjuju se važeći Zakon o zaštiti potrošača, važeći Zakon o elektroničkoj trgovini, važeći Zakon o obveznim odnosima te ostali relevantni i važeći propisi Republike Hrvatske.

3. Opći uvjeti

     • 3.1 Valjanost općih uvjeta

Opći uvjeti primjenjuju se između Kupca i trgovačkog društva Harvey Norman d.o.o. (dalje u tekstu: "Prodavatelj“), vezano uz naručivanje proizvoda od strane Kupca putem internet trgovine objavljene na internet stranici Prodavatelja (dalje u tekstu: „harveynorman.hr“).

Kupac je svaka pravna ili fizička osoba koja je posjetitelj harveynorman.hr i koja Prodavatelju preda narudžbu za kupnju pojedinog i/ili grupe proizvoda Prodavatelja, te odabere minimalno jedan proizvod, ubaci ga u košaricu, plati kreditnom karticom, virmanom, e-bankingom ili ostalim oblicima plaćanja koje prihvaća Prodavatelj. Kupac može biti samo punoljetna i poslovno sposobna osoba. Ugovor u ime i za račun maloljetnika i potpuno poslovno nesposobne osobe mogu zaključiti njihovi zakonski zastupnici ili skrbnici. Djelomično poslovno sposobne osobe ugovor mogu zaključiti samo uz suglasnost njihovog zakonskog zastupnika ili skrbnika. Za postupanje suprotno ovoj odredbi Prodavatelj ne snosi nikakvu odgovornost. Za nastanak ugovornih obveza primjenjuje se važeći Zakon o obveznim odnosima, dok se za pravne osobe primjenjuju još i odgovarajuće odredbe Zakona o trgovačkim društvima, odnosno drugih zakona kojima je uređeno ustrojstvo takve pravne osobe. 

Potrošač je sukladno Zakonu o zaštiti potrošača svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti. 

Svi ugovori sklopljeni između Prodavatelja i Kupca vezano uz kupnju proizvoda Prodavatelja putem harveynorman.hr regulirani su odredbama ovih Općih uvjeta, zakonima navedenim u preambuli Općih uvjeta, kao i važećim Zakonom o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka i Uredbom (EU) 2016/679 Europskog Parlamenta i vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka).

Ovi Opći uvjeti objavljeni su na internet stranici harveynorman.hr. Kupac ima mogućnost i ovlašten je pohraniti ili ispisati ove Opće uvjete na vlastitom kompjuterskom sistemu.

Ugovor koji Kupac sklapa s Prodavateljem jednokratan je ugovor o kupoprodaji proizvoda na daljinu koji je sklopljen prihvatom narudžbe u skladu s točkom 3.6. i 3.7. ovih Općih uvjeta, a konzumiran isporukom robe te izvršenim plaćanjem od strane Kupca, u slučaju da ne bude raskinut. Ovi Opći uvjeti sastavni su dio ugovora. U slučaju neslaganja Općih uvjeta i ugovora o kupoprodaji proizvoda (narudžba Kupca), vrijede odredbe iz ugovora o kupoprodaji proizvoda.

• 3.2 Nevaljanost drugih ugovornih uvjeta

Ovi Opći uvjeti primjenjuju se kao primarni i mandatorni izvor prava kojim se regulira pravni odnos između Prodavatelja i Kupca i u tom smislu imaju prevladavajući učinak u odnosu na sve druge moguće izvore te zamjenjuju sve druge pisane ili usmene uvjete drugih osoba, koji odstupaju od ovih Općih uvjeta, izuzev prisilnih odredaba mjerodavnih zakona koji reguliraju obvezne i potrošačke odnose. Ovi Opći uvjeti vrijede i onda kada Prodavatelj, upoznat sa suprotnim ili različitim zahtjevom Kupca ili treće osobe, nešto ispuni ili učini kakvu drugu konkludentnu radnju. U slučaju nesuglasja između ovih Općih uvjeta i svih drugih dispozitivnih izvora ugovornih odnosa, ovi Opći uvjeti će imati prevladavajući učinak, osim ako ugovorne strane ne postignu drugačiji izričiti pisani sporazum.

HARVEY NORMAN Croatia d.o.o. ulaže napor da sve svoje obveze iz Općih uvjeta poslovanja ispuni uredno i u dogovoreno vrijeme sukladno potpisanom ugovoru. Pri tome Harvey Norman Croatia d.o.o. ne odgovara za svako neispunjenje obveza prouzročenih višom silom odnosno izvanrednim okolnostima. 

• 3.3 Valjanost odnosa prema potrošačima

Ovi Opći uvjeti primjenjuju se i prema svim osobama koje se u smislu zakonodavstva Republike Hrvatske smatraju Potrošačem sukladno Zakonu o zaštiti potrošača, s time da se pojedine odredbe ovih Općih uvjeta, kada je to posebno određeno, odnose samo na potrošače, a ne i na ostale kategorije Kupaca.

• 3.4 Valjanost odnosa prema stranim državljanima

Ovi Opći uvjeti primjenjuju se i na fizičke osobe, koje imaju državljanstvo različito od državljanstva Republike Hrvatske i pravne osobe koje imaju sjedište izvan Republike Hrvatske i to bez obzira na eventualne razlike u zakonskom ili statutarnom položaju Kupca, i bez obzira na njegove stvarne sposobnosti razumijevanja hrvatskog jezika na kojem su ovi Opći uvjeti sastavljeni.

Ovi Opći uvjeti primjenjuju se i na apatride, kao i na osoblje stranih diplomatskih i konzularnih predstavništava te na počasne konzule i konzulate stranih država na teritoriju Republike Hrvatske.

Kupnja i osobno preuzimanje je moguća svim fizičkim i pravnim osobama, koje ispunjavaju uvjete iz drugog stavka točke 3.1 ovih Općih uvjeta, uključujući osobe iz prvog i drugog stavka ovog poglavlja. Usprkos tome je online kupnja uz dostavu moguća prvenstveno na području Republike Hrvatske.

• 3.5 Oglašavanje

Objave Prodavatelja predstavljaju prikaz osnovnih uvjeta prodaje, osim ako Prodavatelj nije izričito naveo drugačije.

Opisi i specifikacije proizvoda dobiveni su od strane dobavljača ili su preuzeti sa službenih stranica dobavljača. Fotografije proizvoda mogu biti dobivene od strane dobavljača ili mogu biti fotografirane u prostorijama Prodavatelja. 

U svrhu oglašavanja pojedinih proizvoda, Prodavatelj koristi uslugu Google Adwords remarketinga. To je usluga koju pruža Google za ciljano oglašavanje. Usluga se koristi u svrhu oglašavanja kroz Google Search, te Google Display mrežu Kupaca koji su već posjetili harveynorman.hr. Ovu uslugu može se odjaviti u Googleovim postavkama „oglasi“ koji se nalaze u Google profilu.

Proizvodi na harveynorman.hr koji su izložbeni primjerci su kao takvi i označeni. Kupnja takvog proizvoda moguća je samo u fizičkoj trgovini. Kupci se slažu sa svim nedostacima izložbenog primjerka na koja su bili upozoreni prilikom kupnje u fizičkoj trgovini.

Prodavatelj sve materijale, fotografije i tekst postavlja na web stranicu u dobroj namjeri kako bi Kupcu olakšao odabir prilikom kupovine. Dekorativni materijali koji se nalaze na fotografijama nisu predmet kupnje pojedinog proizvoda. Fotografije su ilustrativne prirode i ne moraju uvijek i u svim detaljima odgovarati stvarnom izgledu proizvoda. S obzirom na mogućnost individualnog podešavanja monitora na računalu, razlike u percepciji boje proizvoda od strane ljudskog oka i slične varijable, Prodavatelj ne može jamčiti potpunu sukladnost boja isporučenih proizvoda s bojama i teksturama kako ih Kupci vide na zaslonu svog monitora. Stoga u slučaju gore navedenog nesklada između izgleda proizvoda prikazanog na zaslonu Kupca i njegovog izgleda prilikom fizičkog pregleda, ne radi se o nedostatku proizvoda. Svi opisi se redovito i detaljno provjeravaju.

U slučaju da je došlo do pogreške u informatičkom sustavu vezano za neko bitno svojstvo proizvoda, Prodavatelj će o tome Kupca obavijestiti u roku od jednog radnog dana nakon izvršene narudžbe te ga u istom roku kontaktirati sa objašnjenjem i prijedlogom za usklađenje narudžbe, pri čemu će Kupcu nadoknaditi i sve već nastale troškove u vezi s time. Ukoliko traženi proizvod nije na zalihi, Prodavatelj će obavijestiti Kupca u roku od jednog radnog dana od podnošenja narudžbe i nadoknaditi mu sve troškove po toj osnovi. 

• 3.6 Naručivanje proizvoda

Kupac može iz dijela asortimana Prodavatelja, objavljenog na harveynorman.hr izabrati proizvod ili više proizvoda za čiju kupnju je zainteresiran i to klikom na gumb "dodaj u košaricu" dodati proizvode u svoju košaricu.

Proizvode mogu naručiti registrirani i neregistrirani Kupci. Registracija se vrši kreiranjem korisničkog računa. Registracija je besplatna. Prilikom registracije Kupac kreira korisničko ime i lozinku. Kupac je odgovoran za sve radnje i narudžbe izvršene pod njegovim korisničkim imenom. Registrirani i neregistrirani Kupac snosi odgovornost za točnost i potpunost unesenih podataka prilikom registracije i/ili kupovine.

Klikom na gumb "Naručiti" Kupac daje neopozivu ponudu Prodavatelju za kupnju pojedinog ili grupe proizvoda. Prije zaključivanja kupovine Kupac može samostalno promijeniti stanje proizvoda ili dodavati još proizvoda u košaricu.

Kupnja ne može biti realizirana ukoliko Kupac nije potvrdio svoje slaganje s Općim uvjetima. Kupnja je valjana samo ako je narudžba uredno ispunjena i zaključena putem harveynorman.hr. To vrijedi i za dodatne zahtjeve, uvjete ili upute Kupca, koji mogu biti u vezi s kupljenim sadržajem. U slučaju da Prodavatelj nije u mogućnosti isporučiti proizvod zato što naručenog proizvoda nema na zalihi ili ga nije moguće naručiti od dobavljača, Prodavatelj će pismeno obavijestiti Kupca o tome čim to bude moguće. U slučaju obavijesti da je naručeni proizvod dostupan u produljenom roku, Kupac ima mogućnost ostati pri narudžbi, uz novi, tako naznačeni rok isporuke, ili pak otkazati narudžbu. U slučaju da Prodavatelj obavijesti Kupca da proizvod uopće ne može naručiti od dobavljača, ugovor se raskida već samom takvom obaviješću i narudžba se otkazuje, te se neautorizirane transakcije kreditnih ili debitnih kartica otkazuju odmah, a povrat uplaćenih sredstava, ukoliko ih je bilo, Prodavatelj će Kupcu vratiti na isti način kako je izvršena uplata. Uplaćena sredstva putem virmana, ukoliko ih je bilo, biti će uplaćena Kupcu od strane Prodavatelja.

Narudžba se smatra potvrđenom i valjanom kad Kupac zaključi narudžbu s klikom na gumb „Naručiti“ i istovremeno na mail dobije potvrdni e-mail.

• 3.7 Potvrda Prodavatelja

Potvrda o primitku narudžbe Kupca, koju Kupac zaprima putem (elektroničke pošte) maila, nakon naručivanja proizvoda putem harveynorman.hr ili iznimno putem info@harveynorman.hr, ne predstavlja prihvat narudžbe od strane Prodavatelja.

Prihvat narudžbe Kupca od strane Prodavatelja uslijedit će jedino ako je u potpunosti i bez ikakvih rezervi zajamčena isplata svih obveza plaćanja kupoprodajne cijene i svih drugih pripadajućih troškova od strane Kupca (odnosno ako Prodavatelj iznimno odobri drugačije), te ukoliko je Prodavatelj potvrdio dostupnost robe sukladno elementima narudžbe Kupca.

Narudžba Kupca smatra se prihvaćenom od strane Prodavatelja:

  • kod kupnje uz plaćanje prije isporuke robe, u trenutku kada Prodavatelj zaprimi potvrdu plaćanja, o čemu će Kupac biti obaviješten posebnom elektroničkom porukom,
  • kod kupnje uz plaćanje prilikom isporuke robe kada Prodavatelj odobri takvu isporuku, o čemu će Kupac biti obaviješten posebnom elektroničkom porukom. U trenutku prihvata narudžbe kupoprodajni ugovor se smatra sklopljenim među strankama putem harveynorman.hr. Istodobno sa potvrdom narudžbe, Prodavatelj kreira račun u fizičkom obliku koji će dostaviti Kupcu najkasnije zajedno sa isporukom robe.

Nakon prihvaćanja narudžbe Kupca od strane Prodavatelja, uvjeti za svaki ugovor o kupnji između Kupca i Prodavatelja su fiksni i ne mogu se mijenjati, osim ako ugovorne strane ne postignu drugačiji sporazum u pisanom obliku.

• 3.8 Općenito o načinu plaćanja

Sve navedene cijene na harveynorman.hr istaknute su u eurima kao nacionalnoj valuti. Cijene uključuju porez na dodanu vrijednost (PDV). Cijene proizvoda ne uključuju troškove dostave, unosa, montaže, manipulativne i druge troškove zasebnih usluga. Cijene svih usluga su navedene sukladno važećem cjeniku. Akcije se međusobno ne zbrajaju.

Harveynorman.hr internet sustav omogućuje korisnicima plaćanje i kupnju putem kreditne ili debitne kartice, virmanom, uplatom u pošti, FINI, internet bankarstvom, uplatom u banci ili ostalim oblicima plaćanja koje prihvaća Prodavatelj, sve u skladu s uvjetima koji su navedeni u ovim Općim uvjetima.

Kupac je suglasan da Prodavatelj, u slučaju sumnje na zlouporabu bilo koje vrste plaćanja, može zatražiti dodatne dokaze o valjanosti takvog načina plaćanja, a u slučaju da takvi dokazi ne budu podneseni ima pravo obustaviti transakciju i otkazati narudžbu.

Kupac potvrđuje i suglasan je da njegov pružatelj usluga platnog prometa, u svrhu ispunjavanja obveza plaćanja Kupaca prema Prodavatelju, može teretiti Kupca transakcijskim troškovima koji nisu poznati Prodavatelju. Kupac je suglasan da sve takve troškove snosi sam.

Ukoliko je Kupac osoba koja nije državljanin jedne od država članica Europske Unije, mogućnost odbitka pretporeza prosuđuje se sukladno primjenjivim međunarodnim ugovorima o izbjegavanju dvostrukog ekonomskog oporezivanja. Prodavatelj ne snosi nikakvu odgovornost za povrat poreza na dodanu vrijednost i/ili drugih primjenjivih poreza Kupca, niti preuzima nikakvu obvezu bilo koje vrste asistirati Kupcu u povratu poreza na dodanu vrijednost i/ili drugih primjenjivih poreza.

U slučaju da Kupac robu namjerava uplatiti na žiro račun Prodavatelja (virmanom, e-bankingom, u pošti, banci...) potrebno je izabrati opciju “predračun” na drugom koraku košarice harveynorman.hr. Rok za uplatu Kupca je 3 dana, nakon tog roka Prodavatelj ne garantira dobavljivost naručenih artikala. Obrada narudžbe počinje teći od trenutka vidljivosti uplate na računu Prodavatelja. Ako je uplata uslijedila nakon roka, a roba je raspoloživa, pokreće se postupak dostave. Ako roba nije raspoloživa Prodavatelj će obavijestiti Kupca o točnom roku isporuke ili će Prodavatelj Kupcu vratiti uplaćeni iznos.

• 3.9 Plaćanje kreditnim ili debitnim karticama

Plaćanje kreditnim ili debitnim karticama vrši se kroz virtualni POS sustav Hrvatskog telekoma pod nazivom “Pay Way” zaštićenog Secure Socket Layer (SSL) protokolom. Putem harveynorman.hr plaćanje je moguće kreditnim i/ili debitnim karticama: MasterCard, Maestro, Diners i Visa. Prilikom plaćanja proizvoda kreditnim ili debitnim karticama Kupca, istog će pružatelj platnih usluga teretiti za iznos Narudžbe. Više o načinima plaćanja pročitajte ovdje:

https://www.harveynorman.hr/nacini-placanja-web-shop

Po zadavanju konkretnog naloga za izvršenje plaćanja po kreditnoj ili debitnoj kartici Kupca, Kupac se odriče svakog prava raskida, otkaza i/ili izmjene izvršenja konkretnog naloga za plaćanje. Ovakvo odricanje odnosi se samo na neopozivost platne transakcije i ne utječe na prava Kupca vezano uz raskid ugovora. U tom smislu Kupac je odgovoran za sve troškove i štete koje u tom pogledu mogu nastati Prodavatelju.

Kupac je odgovoran osigurati da pružatelju usluga platnog prometa kreditnih ili debitnih kartica omogući dovoljnu količinu novca za izvršenje plaćanja kupoprodajne cijene i svih drugih primjenjivih troškova. Ovaj odnos je reguliran pravilima između pružatelja platnih usluga i Kupca da se pravo na isplatu koristi od strane kreditne ili debitne kartice, te da Kupac putem narudžbe dostavlja potpune i točne podatke o kreditnoj ili debitnoj kartici. U protivnom Kupac je odgovoran za svu štetu i troškove koji su nastali ili mogu nastati Prodavatelju u odnosu na povredu ove obveze Kupca.

• 3.10 Količine

Ponuda vrijedi za narudžbe u količinama primjerenim za kućanstvo odnosno osobnu upotrebu. Harvey Norman zadržava pravo ne isporučiti ili otkazati narudžbu u slučaju prevelike količine naručenih proizvoda (od strane istog Kupca/kućanstva), odnosno u drugim slučajevima ako posumnja da se ne radi o maloprodajnoj transakciji.

  • 3.11 Plaćanje poklon bonovima Harvey Norman

Poklon bonovima izdanim u trgovini Harvey Norman nije moguće plaćati putem harveynorman.hr

• 3.12 Opći uvjeti poslovanja s poklon karticama

Općim uvjetima poslovanja s poklon karticama Prodavatelj utvrđuje prava i obveze s naslova poklon kartica Harvey Norman. Ovi Opći uvjeti obvezuju Prodavatelja i svakog Kupca koji kupi poklon karticu putem web trgovine odnosno koji sa poklon karticom plaća određenu robu ili uslugu na prodajnim mjestima Prodavatelja. Prije kupnje poklon kartice Kupac je upoznat sa Općim uvjetima koji reguliraju njeno korištenje, a kupnjom poklon kartice Kupac prihvaća i ove Opće uvjete kao mjerodavne za svoj odnos sa Prodavateljem.

3.12.1 Općenito

Poklon kartica je izrađena od plastike. Svaka poklon kartica sadrži EAN kod. Poklon karticu izdaje Prodavatelj temeljem uplate. Prodavatelj je sukladno ovim Općim uvjetima obvezan primiti poklon karticu kao sredstvo plaćanja za robu ili uslugu koju prodaje u Hrvatskoj.

Vrijednosti poklon kartice:

Poklon kartica je izdana tako, da se na njoj nalazi iznos od 5,00 EUR, 10,00 EUR, 20,00 EUR, 50,00 EUR, 100,00 EUR, 200,00 EUR ili 500,00 EUR.

Vrijednost poklon kartice je fiksna i treba se potrošiti u cijelosti, razlika se ne vraća u gotovini.

3.12.2 Obveze Prodavatelja

Za Prodavatelja obveza s naslova poklon kartice nastaje u trenutku kada Kupac poklon kartice uplati vrijednost poklon kartice. Uplatu vrijednosti moguće je napraviti sa svim standardnim načinima plaćanja (gotovinom, određenim debitnim i kreditnim karticama i sl.) koje Prodavatelj prihvaća na bilo kojem prodajnom mjestu Prodavatelja u Republici Hrvatskoj.

Potraživanje iz poklon kartice vezano je na EAN kod s kojim je opremljena poklon kartica i koji je namijenjen svakom vlasniku poklon kartice, pri čemu EAN kod nije moguće samostalno upotrijebiti.

Ispunjenje potraživanja iz poklon kartice po njenom predočenju može zahtijevati njen donositelj (imatelj), bez predočenja bilo kakve identifikacijske isprave.

Obveza Prodavatelja s osnova poklon kartice prestaje kada Prodavatelj primi poklon karticu kao sredstvo plaćanja za robu i/ili uslugu, protekom roka valjanosti poklon kartice ili ako poklon kartica postane nevaljana iz razloga navedenih u ovim Općim uvjetima.

Prodavatelj nije odgovoran za zlouporabu poklon kartice i nije dužan provjeriti identitet donositelja. Prodavatelj ne odgovara za gubitak poklon kartice niti se može tražiti poništenje izgubljene/ukradene poklon kartice. Iskorištenu poklon karticu Prodavatelj zadržava.

3.12.3 Prava imatelja poklon kartice

Ispunjenje obveze s naslova poklon kartice može zahtijevati donositelj kartice za cijelo vrijeme valjanosti poklon kartice u bilo kojem prodajnom mjestu Prodavatelja u Republici Hrvatskoj.   Rok valjanosti kartice je 12 (dvanaest) mjeseci od dana izdavanja poklon kartice. Ukoliko se u tom roku ne iskoristi iznos za kupnju roba i/ili usluga, kartica će biti poništena. Imatelj kartice rok valjanosti može provjeriti na računu koji dobiva kod kupovine poklon kartice; pri plaćanju poklon karticom ili na blagajni Prodavatelja. Dodatne informacije vezane uz poklon karticu može se pronaći na www.harveynorman.hr. Poklon kartica je vezana na on-line sistem Prodavatelja. Ukoliko on-line sistem ne radi, što znači da u centralnoj bazi podataka zbog tehničkih poteškoća kod Prodavatelja nije moguće provjeriti stanje iznosa novca na poklon kartici, Prodavatelj privremeno nije dužan vršiti plaćanje bilo kojeg iznosa s naslova poklon kartice do ponovne uspostave veze sa centralnom bazom podataka Prodavatelja.

Ispunjenje obveza s poklon kartice donositelj zahtijeva tako da karticu predoči Prodavatelju kao plaćanje za kupovinu robe i/ili usluge. Iznos se treba koristiti u cijelosti. U slučaju da je vrijednost kupovine viša od vrijednosti poklon kartice, imatelj poklon kartice   mora doplatiti razliku. Ne može se tražiti isplata/unovčenje neiskorištenog iznosa. Povrat novca za uplaćenu poklon karticu nije moguć. Moguće je i spajanje više poklon kartica za plaćanje jednog računa za robu ili uslugu.

Imatelj poklon kartice može poklon karticu prenijeti na treću osobu bez ograničenja. Prijenos se vrši predajom poklon kartice. Novi imatelj poklon kartice s prijenosom poklon kartice dobiva i sva prava koja je imao prijašnji imatelj kartice.

3.12.4 Ostale odredbe

Na poklon karticu sa definiranim iznosima od 5,00 EUR, 10,00 EUR, 20,00 EUR, 50,00 EUR, 100,00 EUR, 200,00 EUR i 500,00 EUR nije dozvoljeno ništa pisati, brisati, crtati niti popravljati. U suprotnom, kartica se smatra nevažećom.

Prodavatelj može odbiti ispunjenje obveza iz poklon kartice, ako utvrdi da je poklon kartica krivotvorena ili da je njena valjanost istekla ili da je kartica tako uništena da je nemoguće sa sigurnošću utvrditi njen sadržaj.

Opći uvjeti poslovanja s poklon karticom vrijede od dana objave nadalje i dostupni su na internetskoj stranici www.harveynorman.hr, te na svim prodajnim mjestima Prodavatelja u Republici Hrvatskoj.

Prodavatelj pridržava pravo promjene Općih uvjeta poslovanja s poklon karticom bez prethodne najave, s time da se ne umanjuju bitna materijalna prava njenih postojećih vlasnika.

• 3.13 Nagradni natječaji

Prodavatelj može na web stranici harveynorman.hr objaviti i Nagradni natječaj za proizvode, koji se prodaju u internet trgovini. Nagradni natječaji se uglavnom provode na Facebook stranici Harvey Norman. Pravila nagradnog natječaja će biti objavljena na mjestu gdje se prvenstveno objavljuje nagradni natječaj.

• 3.14 Dostava

Online kupnja uz dostavu moguća je na području Republike Hrvatske, uključujući i većinu otoka. U slučaju manjih otoka, dostava se vrši do najbliže trajektne luke. Prodavatelj je dužan dostaviti naručenu robu na adresu unutar Republike Hrvatske, koju je Kupac naveo u narudžbi Kupca poslane putem harveynorman.hr. Naručeni proizvodi dostavljaju se do ulaza u stambeni objekt, ukoliko prilaz do objekta nije slobodan, dostava se vrši do najbliže točke na kojoj je istovar moguć.

Prodavatelj će nastojati naručenu robu sa zalihe dostaviti u što kraćem roku. Okvirni rok isporuke artikala koji su na zalihi iznosi od 3 do 10 radnih dana. Rok počinje teći od trenutka kada Prodavatelj zaprimi uplatu na žiro račun ili kada se autorizira transakciju kreditnih ili debitnih kartica. Cijena troškova dostave vidljiva je u košarici. Za proizvode koji nisu na zalihi, a naručuju se, Prodavatelj dogovara okvirni termin isporuke s Kupcem prema uobičajenim terminima isporuke od strane dobavljača.

Prodavatelj je odgovoran za pravovremeno i uredno otpremanje robe iz svojih poslovnih jedinica i isporuke dostavljača, ali nije odgovoran za kašnjenja uzrokovana brodarskim uslugama, višu silu, kao i za sve slučajeve nemogućnosti i/ili kašnjenja isporuke za koje odgovaraju treće osobe.

Ukoliko isporuka kupljene robe nije moguća na adresi koju je Kupac naznačio, zbog toga što se Kupac u dogovorenom terminu ne nalazi na naznačenoj adresi, iz njemu poznatih razloga, troškove sljedeće isporuke, kao i sve druge moguće troškove zbog neuspjele isporuke snosi isključivo Kupac.

U slučaju neuspjele dostave, ukoliko se proizvod ne preuzme, a Kupac nije obavijestio Prodavatelja o tome pisanim putem, Prodavatelj ima pravo uskladištiti robu po svom izboru na rizik Kupca uz obračunavanje troškova skladištenja po započetom mjesecu i zahtijevati ispunjenje ugovora ili, nakon određivanja naknadnog roka od 15 dana raskinuti ugovor i robu dalje prodati trećim osobama, pri čemu je Kupac obvezan platiti naknadu skladištenja i manipulativnih troškova.

Proizvod se smatra isporučenim kada Kupac ili od Kupca ovlaštena osoba potpiše pisanu potvrdu o preuzimanju, te istu preda dostavnoj službi. Kupac je dužan prilikom preuzimanja proizvoda provjeriti eventualna oštećenja, te ukoliko ih ima, odmah prijaviti oštećenje dostavnom službeniku koji robu isporučuje. Kupac treba odbiti pošiljku koja ima bitna vidljiva oštećenja. Ako kod isporuke Kupac primijeti oštećenja na robi, tada u dostavnicu treba upisati detalje i sačuvati originalnu ambalažu. 

Kupac je dužan bez odlaganja preuzetu robu pregledati po vanjskoj ambalaži prilikom preuzimanja od dostavne službe, te obavijestiti Prodavatelja o vidljivim nedostacima robe sukladno poglavlju 3.14 ovih Općih uvjeta. Ako Kupac na proizvodu primijeti oštećenja nakon otpakiravanja, fotografije oštećenja i ambalažu treba prijaviti pisanim putem Odjelu za odnose s Kupcima Prodavatelja na bilo koju od uvodno naznačenih adresa prodajnog centra, ili na email adrese: reklamacijezg56@harveynorman.hr i reklamacijezg57@harveynorman.hr.

 

Kod potrošačkih ugovora potrošač kao Kupac nije obvezan pregledati stvar niti je dati na pregled, ali je obvezan obavijestiti Prodavatelja o postojanju vidljivih nedostataka u roku od dva mjeseca od dana kad je otkrio nedostatak, a najkasnije u roku od dvije godine od prijelaza rizika na potrošača.

Prodavatelj može, u slučaju uočenih problema s izvršavanjem obveze plaćanja Kupca, otpremu robe po vlastitom nahođenju otkazati ili odgoditi do potpunog izvršenja obveza plaćanja od strane Kupca.

Ukoliko se Kupac odluči za osobno preuzimanje robe na prodajnom mjestu, on prije preuzimanja mora dobiti obavijest od Prodavatelja o spremnosti robe za preuzimanje. O tome će Kupac biti obaviješten putem kontakta kojeg je odabrao prilikom narudžbe robe. Za Kupce omogućena je online funkcija Click & Collect koja omogućuje provjeru zaliha određene robe na pojedinom prodajnom mjestu. Kupac može odabrati prodajno mjesto na kojem želi preuzeti robu i odabrati željeni način plaćanja. Više informacija o Click & Collect korisnicima je dostupno na web stranici: https://www.harveynorman.hr/osobno-preuzimanje

Prije preuzimanja robe potrebno je račun u cijelosti podmiriti. Pri dolasku na skladište Kupac je dužan, kao dokaz o kupovini, pokazati račun. Po robu treba doći odgovarajućim vozilom, u skladu s dimenzijama, težinom i karakteristikama kupljene robe. U slučaju da vozilo nije primjereno za utovar robe, osoblje skladišta može odbiti izdavanje robe, kako ne bi došlo do neželjenih oštećenja robe. Prilikom preuzimanja robe treba pažljivo pregledati ambalažu i eventualna oštećenja odmah prijaviti osoblju skladišta. Prodavatelj nije odgovoran za oštećenja koja mogu nastati nakon preuzimanja robe i prilikom vlastitog prijevoza.

Robu sa zalihe i robu koja je pripremljena za preuzimanje, potrebno je preuzeti najkasnije u roku od 14 dana po zaprimljenoj obavijesti. U slučaju da roba nije preuzeta u navedenom roku, Prodavatelj će obračunati trošak ležarine, sukladno važećem cjeniku.

Ponuda Prodavatelja se stalno nadopunjuje i mijenja, te se iz tog razloga ne mogu uvijek osigurati kontinuirane zalihe. Preporučuje se kupovinu svih proizvoda iz iste kolekcije obaviti istovremeno. Prodavatelj ne preuzima odgovornost za naknadne promjene u dizajnu ili specifikacijama odabrane kolekcije ili za nemogućnost ponovne nabave.

Detaljnije informacije o dostavi su dostupne u dokumentu Uvjeti dostave internet trgovine Harvey Norman.

• 3.15 Dodatne usluge

3.15.1 Usluga montaže

Usluga montaže dostupna je na području Republike Hrvatske, uz eventualna ograničenja za određena područja. U napomeni je potrebno napisati: “potrebna je montaža”, a Prodavatelj će naknadno kontaktirati Kupca putem telefona ili maila za dogovor o cijeni i slobodnim terminima.

3.15.2 Usluga unosa robe u stan

Također je moguće doplatiti i unos robe u stan, a usluga se naplaćuje u trgovini, po važećem cjeniku. Za više informacija slobodno se može obratiti prodajnim savjetnicima ili nazvati na telefon 01 55 66 200. Kupac je dužan obavijestiti Prodavatelja unaprijed da je usluga unosa u stan potrebna ili putem napomene na drugom koraku košarice ili pismenom obavijesti na elektroničku poštu Prodavatelja: info@harveynorman.hr.

Kupac se obvezuje osigurati nesmetani unos robe u prostor za koji je namijenjena, kao i odgovarajući pristup za dostavno vozilo. Dostavna služba neće izvršiti unos u slučaju da postoji mogućnost oštećenja robe ili unos nije moguć iz sigurnosnih razloga. Kako bi se roba mogla istovariti sigurno i bez oštećenja, pristup za dostavno vozilo mora biti primjeren i bez prepreka.

Kupac se obvezuje osigurati odgovarajući put za unos robe u stan i zaštititi površine (podove, zidove) i opremu u stanu od neželjenih oštećenja. Kupac treba prethodno izmjeriti sva vrata, hodnike, dizala, kako bi provjerio da roba može ući u prostor. Pri tome najmanja širina vrata mora biti 80 cm. Ako je pristup stanu otežan ili karakteristike objekta ne dozvoljavaju unos (uski hodnik ili stubište, spiralno stubište), unos u prostor neće biti izvršen. U tom slučaju dostavna služba osigurat će unos do najbliže moguće točke.

U slučaju da dostavna služba radi otežanog pristupa i karakteristika objekta ima poteškoće oko unosa robe u prostor za koji je namijenjena, robu može ostaviti u nekoj drugoj prostoriji istog objekta. Ako unatoč otežanom unosu Kupac ipak želi da dostavna služba pokuša izvršiti unos, tada preuzima svu odgovornost za eventualna oštećenja robe, kao i podova, zidova ili ostale opreme u prostoru.

Prodavatelj ne preuzima odgovornost za oštećenja koja mogu nastati ako prostor nije odgovarajuće zaštićen. Sve zahtjeve za naknadom štete nastale prilikom dostave i unosa u stan potrebno je pisanim putem u roku od 3 dana prijaviti Odjelu za odnose s Kupcima Prodavatelja na bilo koju od uvodno naznačenih adresa prodajnog centra, ili na email adrese:

reklamacijezg56@harveynorman.hr i reklamacijezg57@harveynorman.hr. Takav zahtjev biti će proslijeđen vanjskim suradnicima za dostavu ili internim dostavljačima, koji će otkloniti posljedice, ako se zahtjev utvrdi osnovanim.

• 3.16 Garancija/jamstvo/odgovornost

3.16.1 Garancija proizvođača

Odgovornost iz garancije postoji samo u slučajevima kada je za određeni proizvod izdan jamstveni list ili u nekim slučajevima samo račun. Za robu koja podliježe garanciji, ako je tako navedeno na proizvodu ili na garancijskom listu dostavljenom Kupcu nakon kupovine, ista vrijedi toliko dugo koliko se navodi na samome dokumentu o jamstvu ili računu (konkretno trajanje garancije ovisi o proizvođaču i vrsti proizvoda).

Ako stvar ne zadovoljava određenu specifikaciju ili druge zahtjeve koje je Prodavatelj odnosno proizvođač jamčio, Kupac može zahtijevati popravak ili zamjenu stvari tijekom jamstvenog roka, bez obzira na to kad se nedostatak pojavio.

3.16.2 Komercijalno jamstvo - Zaštita plus

Komercijalno jamstvo je svaka obveza kojom se Prodavatelj ili proizvođač (davatelj jamstva), povrh zakonske obveze Prodavatelja koja se odnosi na odgovornost za materijalne nedostatke stvari, obvezuje Kupcu vratiti plaćenu cijenu ili zamijeniti, popraviti ili servisirati stvar ako ona ne zadovoljava specifikacije ili druge zahtjeve koji su navedeni u izjavi o jamstvu ili u relevantnom reklamnom materijalu koji je dostupan u trenutku ili prije sklapanja ugovora.

 

Ako proizvođač nudi Kupcu komercijalno jamstvo trajnosti za određenu stvar tijekom određenog razdoblja, proizvođač je odgovoran izravno Kupcu tijekom cijelog razdoblja komercijalnog jamstva trajnosti u pogledu popravka ili zamjene stvari.

 

Izjava o komercijalnom jamstvu dostavlja se Kupcu na trajnom nosaču podataka najkasnije u trenutku predaje stvari.

 

U slučaju istodobne kupnje „Zaštite plus“ - police osiguranja imovine koja pokriva rizike kvarova i neispravnosti proizvoda u periodu koji nije pokriven jamstvom proizvođača, prava Kupca po osnovi neispravnosti proizvoda mogu se ostvarivati i nakon trenutka kada završava tvorničko jamstvo proizvođača, sve pod uvjetima iz predmetne police koju Kupac zaključi. Više o Zaštiti plus kao proizvodu osiguranja imovine možete saznati u posebnim Općim uvjetima osiguranja, objavljenim ovdje.

 

3.16.3 Odgovornost za materijalne nedostatke

Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke proizvoda bilo koje vrste sukladno mjerodavnim odredbama Zakona o obveznim odnosima. 

Kupac, koji je pravodobno i uredno obavijestio Prodavatelja o nedostatku ovlašten je: 

  • Zahtijevati od Prodavatelja uklanjanje nedostatka;
  • Zahtijevati od Prodavatelja predaju druge stvari bez nedostatka;
  • Zahtijevati razmjerno sniženje cijene;
  • Izjaviti da raskida ugovor.

Prilikom ostvarivanja prava na uklanjanje nedostatka Kupac ima pravo izbora između popravka i zamjene stvari, osim ako bi odabrani način uklanjanja nedostatka bio nemoguć ili ako bi njime u odnosu na drugi način uklanjanja nedostatka Prodavatelju nastali nerazmjerni troškovi, uzimajući u obzir sve okolnosti, a osobito vrijednost stvari bez nedostatka, značaj nedostatka i pitanje može li se popravak odnosno zamjena obaviti bez znatnih neugodnosti za Kupca. U tom slučaju je Prodavatelj ovlašten odbiti uklanjanje nedostatka.  

Kupac ima pravo na sniženje cijene ili na raskid ugovora tek ako Prodavatelj nije uklonio nedostatak. 

Ako je nedostatak neznatan, Kupac nema pravo na raskid ugovora, ali mu pripadaju druga prava iz odgovornosti za materijalne nedostatke, uključujući i pravo na popravljanje štete. 

Kupac je dužan primljenu stvar na uobičajeni način pregledati ili je dati na pregled, čim je to prema redovitom tijeku stvari moguće, i o vidljivim nedostacima obavijestiti Prodavatelja u roku od osam dana, a kod trgovačkog ugovora bez odgađanja, inače gubi pravo koje mu po toj osnovi pripada. 

Kod potrošačkih ugovora potrošač kao Kupac nije obvezan pregledati stvar niti je dati na pregled, ali je obvezan obavijestiti Prodavatelja o postojanju vidljivih nedostataka u roku od dva mjeseca od dana kad je otkrio nedostatak, a najkasnije u roku od dvije godine od prijelaza rizika na njega. 

Kad se nakon primitka stvari od strane Kupca pokaže da stvar ima neki nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, Kupac je dužan, pod prijetnjom gubitka prava, o tom nedostatku obavijestiti Prodavatelja u roku od dva mjeseca računajući od dana kad je nedostatak otkrio, a kod trgovačkog ugovora – bez odgađanja.

3.16.4 Ostalo

Račun i jamstveni list jedini su dokumenti s kojima Kupac može ostvariti svoja prava. Kupac je dužan čuvati jamstveni list i račun cijelo vrijeme trajanja jamstvenog perioda.

Jamstveni uvjeti počinju s danom isporuke robe Kupcu, te Prodavatelj jamči Kupcu da će proizvod u jamstvenom roku ispravno funkcionirati. Servisna mreža zastupnika proizvođača obvezuje se da će na zahtjev Kupca, podnesen u jamstvenom roku o vlastitom trošku, otkloniti u svojim ili ugovornim servisnim prostorijama, sve kvarove i tehničke nedostatke proizvoda nastale pri normalnoj uporabi, u vremenu na koje se odnosi jamstvo. Ako u zakonski propisanom roku po prijemu proizvoda na servis kvar ne bude otklonjen, servis se obvezuje da će proizvod zamijeniti novim ili vratiti novac, u dogovoru s Prodavateljem.

Nakon pregleda robe, Prodavatelj će obavijestiti Kupca o primitku oglašene robe u poslovnici (roba popravljena pod jamstvom, pregledana roba i sl.). Kupac je dužan preuzeti proizvod koji je dat na popravak, pregled, održavanje ili doradu Prodavatelju. Oglašenu robu potrebno je preuzeti u roku od šest mjeseci od primitka obavijesti. U slučaju da se roba ne preuzme u navedenom roku, Prodavatelj može, nakon što odredi odgovarajući dodatni rok od 30 dana, prestati pohranjivati robu i proslijediti je na uništenje, ili je koristiti u druge svrhe.

Svi električni uređaji dolaze s jamstvenim listom koji sadrži popis ovlaštenih servisera, dok za netehničke proizvode, Kupac svoja prava ostvaruje računom. Prodavatelj je odgovoran za materijalne nedostatke proizvoda u skladu s odredbama važećeg Zakona o obveznim odnosima i Direktivama EU o zaštiti potrošača.

Stranke isključuju odgovornost Prodavatelja za bilo kakvu daljnju štetu na osobama i stvarima, različitima od kupljenog proizvoda, ako je takva šteta prouzročena namjerom ili nepažnjom Kupca ili osoba za koje on odgovara.

• 3.17 Pravo odustajanja od kupnje i povrat robe za Kupce sa statusom potrošača

Kupac koji ima status potrošača ima pravo u roku od 14 dana od dana primitka robe ne navodeći za to razloge, jednostrano, raskinuti ugovor sklopljen na daljinu, tako da raskid preda pisanim putem prije isteka roka za jednostrani raskid ispunjavanjem online obrazca ili slanjem obrasca putem elektroničke pošte na info@harveynorman.hr ili poštom na adresu Prodavatelja: Harvey Norman Croatia d.o.o., Velimira Škorpika 34/II, 10000 Zagreb ili Harvey Norman Pula, Ul. Rimske centurijacije 102, 52 100 Pula ili Harvey Norman Rijeka, Kukuljanovo 362, 51227 Kukuljanovo, navodeći na pažnju: Odjelu internet prodaje. Za sva pitanja i primjedbe, Prodavatelj raspolaže stručnom službom koja je dostupna od ponedjeljka do petka od 9 do 17 sati, i to na telefon: (0800 024 026).

Predmetni rok od 14 dana započinje teći od dana kada je Kupcu ili trećoj osobi određenoj od strane Kupca, a koja nije prijevoznik, roba koja čini predmet ugovora predana u posjed. Ako je jednom narudžbom Kupac naručio više komada robe koji trebaju biti isporučeni odvojeno, odnosno ako je riječ o robi koja se dostavlja u više komada ili više pošiljki, rok započinje teći od dana kada je njemu ili trećoj osobi, a koja nije prijevoznik, predan u posjed zadnji komad ili zadnja pošiljka robe. Ugovor se smatra raskinutim u trenutku kada Prodavatelj primi pismenu obavijest.

Kupac je dužan robu predati ili je poslati na adresu s koje je poslana bez nepotrebnog odgađanja, a u svakom slučaju najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je Prodavatelju uputio svoju odluku o jednostranom raskidu ugovora. 

Prodavatelj se obvezuje potrošaču vratiti cjelokupan iznos uplaćenih sredstva (uvećan za zakonske kamate po kamatnoj stopi poslovne banke kod koje vodi transakcijski račun) u roku od 14 dana po primitku pismene obavijesti o raskidu ugovora. Povrat plaćenog izvršit će se istim sredstvima plaćanja kojim se koristio Kupac prilikom plaćanja. U slučaju da Kupac pristaje na drugi način povrata plaćenog iznosa, ne snosi nikakve troškove u odnosu na povrat. Prodavatelj nije dužan izvršiti povrat plaćenog prije nego mu roba bude vraćena od strane kupca.

Kupac u slučaju odbijanja primitka robe snosi i troškove povrata robe. U slučaju pošiljke s otkupninom, Prodavatelj ima pravo teretiti Kupca za troškove dostave i povrata robe. Kupac treba dokazati da je svoje pravo na jednostrani raskid ugovora ostvario u skladu s člankom 74. Zakona o zaštiti potrošača.

U slučaju raskida ugovora, svaka je strana dužna vratiti drugoj ono što je primila na temelju ugovora, u skladu s odredbama ovih Općih uvjeta. To znači da Prodavatelj izvršava povrat uplaćenih sredstava služeći se istim sredstvima plaćanja kojim se Kupac koristio prilikom plaćanja, a Kupac izvršava povrat kupljene robe bez odgađanja i snosi troškove povrata robe. Kupac je sukladno važećem Zakonu o zaštiti potrošača odgovoran za svako umanjenje vrijednosti koje je rezultat rukovanja robom.

Kupac nema pravo na raskid u slučajevima propisanim važećim Zakonom o zaštiti potrošača, a osobito ako je:

  • predmet ugovora roba koja je izrađena po specifikaciji Kupca ili koja je jasno prilagođena Kupcu;
  • predmet ugovora roba koja je zbog svoje prirode nakon dostave nerazdvojivo pomiješana s drugim stvarima;
  • predmet ugovora isporuka zapečaćenih audio snimaka ili videosnimaka, odnosno računalnih programa, koji su otpečaćeni nakon isporuke (igrice, vrijednosni bonovi, pretplate);
  • predmet ugovora zapečaćena roba koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje, ako je bila otpečaćena nakon dostave (električne četkice za zube, epilatori, depilatori, trimeri, aparati za brijanje i šišanje, pegle i uvijači za kosu, madraci, jastuci, posteljina…).

• 3.18 Posebni oblici prodaje

Tijekom trajanja posebnog oblika prodaje (tijekom sezonskog sniženja, rasprodaje, akcijske prodaje, prodaje robe s greškom, kao i tijekom ostalih posebnih ponuda Prodavatelja u okviru kojih potrošači mogu kupovati proizvode po nižim cijenama od onih u redovitoj prodaji) Prodavatelj ističe sniženu cijenu koju primjenjuje tijekom trajanja posebnog oblika prodaje i najnižu cijenu koju je primjenjivao za isti proizvod tijekom razdoblja od 30 dana prije provođenja posebnog oblika prodaje.

4. Zaštita osobnih podataka

Prilikom online kupnje o vama se obrađuju sljedeći osobni podaci u svrhu izvršenja narudžbe:

  • email adresa,
  • ime,
  • prezime,
  • adresa,
  • adresa dostave,
  • grad,
  • poštanski broj,
  • država,
  • kontakt telefon,
  • kupljeni artikl i iznos,
  • ukupni iznos ugovora, način isporuke
  •  način plaćanja.

Pružanje podataka je ugovorna obveza, a podaci se obrađuju u svrhu sklapanja kupoprodajnog ugovora: dovršetka kupnje, isporuke proizvoda, rješavanja reklamacija i druga komunikacija vezana uz kupnju. U slučaju da Kupac ne da podatke koji su bitni za izvršenje ugovora, to može biti razlog zbog kojega Prodavatelj neće moći ispuniti neke ili sve svoje ugovorne obveze uslijed krivnje Kupca. U gore navedenu svrhu prikupljeni podaci će se čuvati do ispunjenja svih ugovornih obveza ili najkasnije do isteka zastare radi eventualne ovrhe po pravnim tražbinama iz ugovornog odnosa. Kupac je primio na znanje da se neki njegovi osobni podaci mogu dijeliti  sa trećim osobama, ali samo u mjeri koliko je to potrebno za izvršenje ugovora, kao i da obradu podataka kao izvršitelji mogu vršiti treće osobe, pri čemu Kupac u svakom slučaju zadržava sva prava kao ispitanik, sukladno Općoj Uredbi (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i vijeća o zaštiti podataka.

Primjerice, ako je ugovorena dostava kupljenih proizvoda, podaci Kupca potrebni za dostavu proslijedit će se poslovnim partnerima koji će u ime Prodavatelja isporučiti robu. 

Gore navedeni osobni podaci čuvaju se onoliko dugo koliko je potrebno radi ispunjenja svrhe za koju se obrađuju, osim ako ne postoje obvezni dodatni zakonski rokovi za njihovo čuvanje.

Razdoblje čuvanja može biti određeno također vremenom trajanja ugovornog odnosa. Međutim, moguće je i zakonito čuvanje podataka i nakon isteka ugovornog odnosa. Razdoblja i rokovi za pohranu podataka koji su gore navedeni su u trajanju do deset godina nakon završetka ugovornog odnosa ili predugovornog pravnog odnosa.

Također, osobne podatke čuva se sve dok postoji zakonska mogućnost postavljanja pravnih zahtjeva temeljem ugovornog odnosa. Opći rokovi zastare potraživanja iz ugovornog odnosa, uz uvjete propisane Zakonom o obveznim odnosima, utvrđeni su u trajanju od tri do pet godina.

Odluči li se Kupac za plaćanje platnom karticom prilikom online kupnje, biti će preusmjeren na web stranicu upravitelja platnog sustava za obavljanje plaćanja, koji su neovisni voditelji obrade  podataka koji se prikupljaju u svrhu plaćanja. Prodavatelj ne pristupa informacijama koje se daju u takvom postupku plaćanja. Ako Kupac želi kupljenu robu platiti na rate online, kao način plaćanja treba odabrati plaćanje karticom i bit će preusmjeren na web stranicu vjerovnika gdje će morati navesti podatke potrebne za obradu u vezi s odobravanjem uplate. Voditelj obrade osobnih podataka je tvrtka Payway, Inc., a Prodavatelj ne pristupa tim podacima.

Kao osoba čiji osobni podaci se obrađuju (ispitanik) Kupac je obaviješten da, uz uvjete propisane Općom uredbom o zaštiti podataka, ima sljedeća prava u vezi s obradom svojih osobnih podataka:

  • pravo na pristup – pravo na dobivanje informacije obrađuje li se osobne podatke te ako se takvi osobni podaci obrađuju, pristup osobnim podacima i informacije, među ostalim, o obrađenim osobnim podacima, o svrsi obrade, roku pohrane, iznošenju u treće zemlje itd.;
  • pravo na ispravak – pravo na ispravak netočnih i pravo na dopunu nepotpunih osobnih podataka;
  • pravo na brisanje („pravo na zaborav“) - pravo na brisanje osobnih podataka koji se odnose na ispitanika, ako, među ostalim, osobni podaci više nisu nužni u odnosu na svrhe za koje su prikupljeni, ako je povučena privola za obradu i ako ne postoji druga pravna osnova za obradu, ako su osobni podaci nezakonito obrađeni itd. Ovo pravo ima ograničenja pa se ne može primijeniti ako je obrada istih osobnih podataka nužna radi postavljanja, ostvarivanja ili obrane pravnih zahtjeva ili radi poštivanja pravne obveze Prodavatelja kojom se zahtijeva obrada prema propisima koji ga obvezuju;
  • pravo na ograničenje obrade – pravo da se od Prodavatelja kao voditelja zatraži ograničenje obrade osobnih podataka (npr. kod osporavanja svrha obrade, točnosti podataka i sl.) uz iznimku pohrane i nekih drugih vrsta obrade;
  • pravo na prigovor na obradu podataka – pravo na protivljenje obradi osobnih podataka koji se odnose na ispitanika i koji se obrađuju na temelju legitimnog interesa, uključujući i profiliranje. U tom slučaju mogu se obrađivati osobni podaci koji se odnose na ispitanika isključivo ako se dokaže da legitimni razlozi za obradu nadilaze interese ispitanika, prava i slobode ili radi uspostavljanja, ostvarivanja ili obrane pravnih zahtjeva;
  • pravo na prenosivost podataka – pravo na zaprimanje i prijenos podataka drugom voditelju obrade, ako su osobni podaci pruženi u strukturiranom obliku te u uobičajeno upotrebljavanom i strojno čitljivom formatu, ako se obrada provodi automatiziranim putem i temelji na privoli ili na ugovoru.

Za ostvarivanje svih svojih prava u vezi s obradom osobnih podataka Kupac se može obratiti službeniku za zaštitu podataka Prodavatelja putem e-maila: zop@harveynorman.hr ili poštom na: Harvey Norman Croatia d. o. o., Velimira Škorpika 34, 10000 Zagreb (uz napomenu: za Službenika za zaštitu osobnih podataka). 

Kako bi Prodavatelj mogao postupiti po zahtjevu za ostvarenje prava, ima pravo od Kupca zatražiti dodatne informacije radi potvrđivanja identiteta. Ako se identitet ne bude mogao potvrditi, Prodavatelj ima pravo odbiti postupanje po zahtjevu.

Ako su zahtjevi za ostvarivanjem prava očito neutemeljeni ili pretjerani, osobito zbog njihova učestalog ponavljanja, Prodavatelj ima pravo naplatiti razumnu naknadu ili odbiti postupiti po zahtjevu.

Ako Kupac smatra da obrada njegovih osobnih podataka nije u skladu s propisima o zaštiti osobnih podataka, ima pravo podnijeti pritužbu nadzornom tijelu u državi članici u kojoj ima uobičajeno boravište, u kojoj je njegovo radno mjesto ili mjesto kršenja propisa o zaštiti osobnih podataka.

U Republici Hrvatskoj nadzorno tijelo kojemu se može podnijeti pritužba je Agencija za zaštitu osobnih podataka.

Ne dovodeći u pitanje pravo na podnošenje pritužbe nadzornom tijelu, preporuča se prije podnošenja pritužbe obratiti se službeniku za zaštitu podataka Prodavatelja radi razjašnjenja spornih pitanja.

5. Ostalo

Svaki ugovor sklopljen na temelju ovih Općih uvjeta će biti pohranjen u elektronskom obliku

Prodavateljevog sustava, te Kupac može pristupiti njima putem službi Prodavatelja. Potvrdom prihvaćanja ovih Općih uvjeta Kupac daje suglasnost na prikupljanje, obradu i pohranu ugovora te s njime povezanim svim relevantnim osobnim podacima (ime, prezime, adresa, i sl.).

Kupac svoje zahtjeve, reklamacije, prigovore, izjave, kao i eventualne pohvale može dostaviti Prodavatelju pisanim putem na adresu: Harvey Norman Croatia d.o.o., Velimira Škorpika 34/II,

10000 Zagreb, ili Harvey Norman Pula, Ul. Rimske centurijacije 102, 52 100 Pula ili Harvey Norman Rijeka, Kukuljanovo 362, 51227 Kukuljanovo, ili  putem elektroničke pošte na adresu: info@harveynorman.hr ili u prodajnom salonu iz kojeg je proizvod isporučen. Prava po prijavljenoj reklamaciji ostvaruju se sukladno važećim Direktivama EU o pravima potrošača, Zakonu o zašiti potrošača i važećem Zakonu o obveznim odnosima, s time da je zakonski rok za odgovor na prigovor u odnosima s potrošačima 15 dana od zaprimanja. Neće se moći uvažiti ili odobriti prigovori (reklamacije) vezano uz neispravnost proizvoda koje je Kupac pokušao prethodno sam popraviti ili prepraviti, odnosno proizvode koji su oštećeni zbog neprikladne upotrebe ili ih je servisirala neovlaštena osoba. 

Za ugovore sklopljene na temelju ovih Općih uvjeta primjenjuje se mjerodavno pravo prema sjedištu Prodavatelja, tj. pravo Republike Hrvatske. Primjena UN-ove Konvencije o međunarodnoj prodaji robe je isključena.

Kupac potvrđuje da je svjestan da su važeći Opći uvjeti podložni stalnim promjenama i poboljšanjima, tako da kod svih budućih kupnji prihvaća sam se upoznati sa aktualnim općim uvjetima koji će se primjenjivati u trenutku konkretne kupoprodaje.

Promjene ovih uvjeta kao i odredbe ugovora sklopljenih na temelju ovih Općih uvjeta moguće su isključivo na temelju pisanog sporazuma ugovornih strana. 

Prodavatelj prilikom sklapanja ugovora o kupoprodaji elektroničkih proizvoda prima na znanje kako isti elektronički uređaji sadrže nekoliko stotina različitih materijala. Neki od njih su nakon uporabnog vijeka uređaja ponovno iskoristivi, no mnoge tvari mogu biti vrlo štetne ako se s elektroničkim otpadom postupa nepravilno. Kako bi se spriječio štetan utjecaj tih tvari na okoliš i zdravlje ljudi, Kupac je obaviješten o nužnosti da se EE otpad sakuplja odvojeno od komunalnog otpada i zatim zbrinjava na ekološki prihvatljiv način. 

Kupac ujedno prima na znanje i kako u Republici Hrvatskoj postoji organizirani besplatni sustav zbrinjavanja EE otpada putem ovlaštenih sakupljača. Dostupan je na besplatni broj 0800 444 110 ili slanjem SMS poruke na 098 444 110, ukoliko postoji više od 30 kg EE otpada, ovlašteni sakupljač će ga preuzeti na adresi Kupca. Na istom broju pružiti će se i sve potrebne dodatne informacije. Nalog za preuzimanje može se dati i na web stranici www.eeotpad.com, te putem elektroničke pošte prijava@eeotpad.com. EE otpad može se i osobno odvesti u najbliže reciklažno dvorište. Više informacija o vrstama EE otpada može se naći ovdje

EE-otpad - Skupljanje EE otpada

6. Rješavanje sporova

Sukladno Uredbi (EU) br. 524/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 21. svibnja 2013. o online rješavanju potrošačkih sporova i izmjeni Uredbe (EZ) br. 2006/2004 i Direktive 2009/22/EZ (Uredba o online rješavanju potrošačkih sporova) i mjerodavnom Zakonu, Prodavatelj na dolje navedenoj adresi osigurava elektronsku poveznicu s platformom za online rješavanje potrošačkih sporova. 

Platformi za rješavanje potrošačkih sporova putem interneta Kupac može pristupiti putem ove poveznice:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HR

Sukladno članku 29. Zakona o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova, kao kontaktna točka Platforme za online rješavanje potrošačkih sporova određuje se Odjel za Europski potrošački centar, čija je funkcija pružanje podrške za rješavanje sporova vezanih uz pritužbe podnesene putem platforme.

Tvrtka Harvey Norman Croatia, d. o. o. sukladno zakonskim normativima ne prihvaća nikakvog izvođača izvansudskog rješavanja potrošačkih sporova kao nadležnog za rješavanje potrošačkih sporova koje bi potrošač mogao pokrenuti sukladno Zakonu o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova.

Eventualne sporove Prodavatelj i Kupac nastojat će riješiti dogovorom i mirnim putem, a u suprotnom nadležan je sud u Zagrebu.

 

 

U Zagrebu, 01. siječnja 2024. 

Opći uvjeti poslovanja u trgovini 

Opći uvjeti poslovanja za odjel Kuhinje 

Harvey Norman Croatia d.o.o.

 

Usporedite proizvode
Nemate proizvode za uspoređivanje